یزد فردا:محمد رضا پیرنیا معاون اداری مالی شهرداری یزد :سیستم حسابداری به روش تعهدی با رویکرد بودجه ریزی بر مبنای عملکرد با توجه به زیرساخت های اجرا شده در سال 89 از بیستم  فروردین ماه سالجاری در شهرداری یزد پیاده سازی و اجرا گردید.

 به گزارش یزد فردا:با بستر سازی اولیه در سال 89 و تبدیل یکپارچه سیستم های جزیره ای موجود به سیستم های یکپارچه و پیاده سازی نرم افزار اداری مالی در شهرداری مرکز، مناطق و سازمانهای تابعه، از بیستم فروردین ماه سالجاری سیستم حسابداری به روش تعهدی با رویکرد بودجه ریزی بر مبنای عملکرد در شهرداری یزد پیاده سازی و اجرا شد.

معاون اداری و مالی شهرداری یزد هدف از پیاده سازی این روش را اصلاح نظام مالی موجود در راستای سیاست های مالی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، معرفی کرد و خاطرنشان نمود این روش به صورت کاملاً مجزا و به موازات روش نقدی و بودجه برنامه ای موجود پیاده و اجرا می شود.

محمدرضا پیرنیا گفت: ثبت فعالیت های غیرنقدی در شهرداری علاوه بر امکان محاسبه بهای تمام شده فعالیت ها و عملیات شهرداری و سازمانهای تابعه، راهکاری مطمئن جهت برنامه ریزی های میان مدت و  بلند مدت توسط مدیران شهری و ابزاری جهت نظارت بهتر در هزینه کرد اعتبارات توسط شهرداری شهر می باشد.

وی اظهار امیدواری کرد این اقدام کم نظیر که با همت کارشناسان مالی شهرداری و سازمانهای وابسته و با همکاری و پشتیبانی فنی و فکری مدیریت و کارشناسان سازمان فاوا صورت پذیرفته و با برنامه زمانبندی آغاز شده بتواند و شهرداری یزد را به عنوان یکی از شهرهای موفق در زمینه تغییر مبنای نقدی به تعهدی و پیاده سازی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد معرفی کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا